'Bruisende beursweek'
Geplaatst op 14 november 2023
“Nu ook vanuit China alle reisrestricties omtrent corona zijn opgeheven, konden we merken dat er grote interesse was om ons te bezoeken tijdens de beursweek. De hele week hebben we grote groepen (potentiële) klanten over gehad, waarmee we ons bedrijf, kwekers en ook de beurzen bezocht hebben. Deze week is een uitgelezen kans om in korte tijd veel van onze Nederlandse bloemenindustrie te laten zien!” aldus Bob van Vianen, Sales Manager bij Holex Flower.
Het feit dat er van alle Holex kantoren medewerkers aanwezig waren tijdens de week, zorgde voor een goede synergie. “Zowel op de beursstand als op andere momenten was het heel duidelijk dat het aanbod en de services van de verschillende locaties die we nu hebben elkaar écht versterken. Klanten van over de hele wereld hebben profijt van onze ‘Connecting Continents strategie’”, zegt Paul Hoogenboom, Managing Director van Holex Flower. “Mensen zijn inmiddels bekend met Holex USA, ons kantoor in Miami, en ook steeds meer met Holex China, gevestigd in Shanghai. Nu zijn we bezig om ons kantoor in Quito, Holex Ecuador, meer bekendheid te geven. Het loont voor veel groothandelaren om te bekijken welke directe lijnen we aan kunnen bieden vanuit dit kantoor. Niet alleen is dit kostentechnisch en qua duurzaamheid interessant, ook ontzorgen we klanten door alle service in één shop aan te bieden.”
Oude bekenden en nieuwe geïnteresseerden uit alle windstreken wisten ook het indoor food truck festival te vinden, dat op woensdagavond bij Holex Flower in De Kwakel werd gehouden. Meer dan 150 genodigden hebben hier een gezellige, informele avond beleefd waar men kon proeven van een keur aan verschillende food truck gerechten. De avond werd een groot succes en daardoor reden temeer om dit volgend jaar weer zo te doen!
Woensdag was ook de start van de IFTF, waar Holex ook dit jaar weer present was. De beursstand was prachtig aangekleed en veel bezoekers gingen op de foto met de bloemstukken. Een groot succes bleek de selfie booth, waar mensen te midden van een prachtig bloemendesign op de foto konden gaan. Er stond af en toe zelfs een rij met wachtenden voor! Aan de achterzijde van de stand was een presentatie te vinden van Dutch Masters Tulips, het high-end tulpenmerk voor groothandel, bloemist en e-commerce, waar diverse partijen in geïnteresseerd waren. Van alle locaties waren er medewerkers aanwezig om bezoekers informatie te bieden over het wereldwijde aanbod. Veel nieuwe en bestaande relaties hebben kennis gemaakt met de medewerkers van het nieuwe kantoor in Ecuador. Paul Hoogenboom: “Nu is het zaak om alle enthousiaste gesprekken die we hebben gehad om te zetten in acties. Al met al kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde week!”