Chrysanten nadrukkelijk aanwezig op Flora Expo
Geplaatst op 11 april 2024
Op verschillende plekken zijn Nederlandse chrysanten te vinden. Naast de stands van chrysantenkwekers – en veredelaars, is vanuit de collectieve chrysantenpromotiecampagne het bloemistenteam van Flower Experience actief om de diverse mogelijkheden met chrysanten onder de aandacht te brengen. Op de eerste beursdag is het “Netherlands Day”; diverse Nederlandse sprekers doen tijdens een conferentie hun verhaal tussen kleurrijke decoratieve chrysantenbloemstukken. Daarnaast worden trendy chrysantenboeketten aangeboden aan winnaars van een bloemistenwedstrijd en aan de juryleden. Ook bezoekt het bloemistenteam, samen met een model met chrysantencreaties, een tiental stands van handelaren en retailers op de beurs. Doel is om ze nog beter bekend te maken met het assortiment en de mogelijkheden van Nederlandse chrysanten. Het model heeft een armband met QR Code om, welke verwijst naar de websites van JustChrys.com en de pagina’s met chrysanteninformatie op platform Flower Experience.
Felicitaties voor 25 jaar Chryson
Natasja Mironova van Flower Experience organiseerde een ontmoeting tussen de Nederlandse ambassadeur in Kazachstan en het bloemistenteam dat vanuit de collectieve promotiecampagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’ op de beurs aanwezig was. Initiatiefnemer van deze campagne is Stichting Chryson, het samenwerkingsverband van alle chrysantenkwekers en -veredelaars. Chryson bestaat dit jaar vijfentwintig jaar en is al lange tijd actief in Oost-Europa, waaronder Kazachstan. Ambassadeur Nico Schermers is heel blij met deze aandacht van het Nederlandse chrysantenvak voor Kazachstan. Tijdens de ontmoeting maakte hij bovendien van de gelegenheid gebruik om zijn felicitaties over te brengen voor het vijfentwintigjarige bestaan.