Plantion presenteert nieuwe inkoopconcepten
Geplaatst op 16 januari 2024
De presentatie van de liveshows op het FDF World-podium is in handen van Nicola Fink, marketing en communicatie FDF, en Verena Nimtz, relatiebeheerder Duitsland bij Plantion. Als voormalig Duitse bloemiste kent Verena als geen ander de behoeften van bloemisten, groothandelaren en tuincentra. Voor groenprofessionals zijn vooral de hoge prijzen van bloemen en planten een uitdaging. Gunstig inkopen is daarom een eerste vereiste. In de woorden van Verena: ‘Im Einkauf liegt der Gewinn’. Zij laat zien wat Plantion hierin kan betekenen, met vernieuwende concepten en een klantgerichte dienstverlening.
Toparrangeurs delen ervaringen
Zeven Duitse toparrangeurs van de FDF-groep #floralproject 3.0 maken tijdens de twee shows een aantal mooie bloemstukken. Tussendoor worden zij door Verena en Nicola geïnterviewd over hun ervaringen op het gebied van inkoop, productkeuze en assortimentsdiepte. Ook een aantal do’s en don’ts op het gebied van marketing in de bloemenspeciaalzaak passeren de revue.
Twee stands van Plantion
In twee verfrissende stands op FDF World (hal 1A-A11) en bij BGI (hal1-D12.A) krijgen bezoekers een goede indruk van de veelzijdigheid van Plantion. Want als iets Plantion aantrekkelijk maakt voor groenprofessionals, dan is het de ‘one-stop-shopping’-formule. Onder één dak en op een gunstige locatie (Ede) is alles te vinden: een uitgebreid assortiment verse bloemen, kamer- en tuinplanten en winkelaccessoires. En alles kan zowel fysiek als online worden ingekocht en snel worden geleverd.