'Glazen Tulp geeft nieuwe producten meer bekendheid'

'Glazen Tulp geeft nieuwe producten meer bekendheid'

Om kwekers en veredelaars te stimuleren heeft Royal FloraHolland De Glazen Tulp Award in het leven geroepen. Een prijs voor de beste marktintroductie op gebied van bloemen en planten. Kwekerij Tass was afgelopen december winnaar in de categorie Kamerplanten groen. Wat heeft deze prijs hen gebracht?

Calathea 'Fusion White' bezorgde van Kwekerij Tass uit Wateringen eind vorig jaar de Glazen Tulp in de categorie Kamerplant groen. De trendy plant is bijzonder door de pastel kleurige roze in zijn blad. Volgens het juryrapport "past dat zeker nu in deze tijdgeest". Eigenaar Ronald van der Knaap ziet de prijs echt als waardering voor de inzet voor zijn bijzondere product. "De prijs zorgt voor flink extra aandacht en geeft nieuwe producten meer bekendheid. Super! De felicitaties, aandacht, foto's en filmpjes die we kregen waren erg leuk."

Glazen Tulp helpt bij verkoop
"De productie was in het begin beperkt. Alle planten zijn makkelijk verkocht, mede door de exposure van de Glazen Tulp. Al is het natuurlijk moeilijk meetbaar of de verkoop zo goed is gegaan door de Glazen Tulp of doordat het een gewilde plant is. Waarschijnlijk helpt de Glazen Tulp mee om de gewilde plant zo makkelijk te verkopen. Ook plakten we stickers op de trays om onze prijs bij de eindklant bekend te maken." Ronald vindt het jammer dat fysieke beurzen afgelopen maanden niet door konden gaan. "Digitale beurzen vind ik een leuk initiatief, maar het is geen goede vervanger. Klanten willen de producten voelen en ruiken."

Ook dit jaar worden de Glazen Tulp Awards uitgereikt aan de beste markintroductie. Kwekerij Tass doet ook weer mee: "We willen een nieuwe Calathea indienen." Je kunt jouw noviteit nog aanmelden voor de tweede stemronde. Lees hier meer informatie.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel