Maatregelen vanwege personeelstekort

Maatregelen vanwege personeelstekort

De krappe arbeidsmarkt raakt ook Royal FloraHolland en daar ondervinden kopers en verkopers dagelijks last van, zo laat de veiling weten. "De krapte in personeel leidt tot eindtijden die u niet van ons gewend bent. Om de impact van de krapte zo veel als mogelijk beperkt te houden, wordt er een groot aantal maatregelen en acties uitgezet."

Op korte termijn wordt onder andere het kantoorpersoneel ingezet op logistieke processen en vindt er samenwerking plaats met meer uitzendbureaus, aldus Royal FloraHolland. "Dit zijn bijvoorbeeld bureaus die actief zijn bij de GGD, deze houden nu medewerkers over door minder corona gerelateerd werk. We werken ook met de inzet van een tijdelijke markttoeslag op het basissalaris voor bepaalde afdelingen."

De nieuwe logistiek
"Tegelijkertijd zetten we ook voor de langere termijn maatregelen en acties uit. We hebben inmiddels contact met andere bedrijven om fulltimers te kunnen werven en hen parttime bij Royal FloraHolland en voor de resterende uren bij die bedrijven in te zetten. Heeft uw bedrijf daar ook interesse in, laat dit ons dan weten. Ook willen we meer uren beschikbaar stellen voor onze eigen medewerkers. Wanneer we in de nabije toekomst de nieuwe logistiek draaiend hebben, kunnen we medewerkers meer uren aanbieden, omdat we dan op klantniveau kunnen instellen welke producten haast hebben en welke nog even kunnen wachten. Voor de duidelijkheid: het personeelstekort heeft niets te maken met de pilots die we uitvoeren om de nieuwe logistiek te testen."

Met deze maatregelen op korte en lange termijn wordt alles op alles gezet om de impact van personeelstekort te beperken, aldus de veiling. "Onze medewerkers hebben dagelijks volledige focus om voor u de logistieke dienstverlening van een zo goed mogelijk niveau te laten zijn."

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel