Online zorgt ook na corona voor 40% meer afzet
Geplaatst op 05 juli 2022
Dit onderzoek werd uitgevoerd door online bloemenwebshop Regiobloemist.nl door middel van een enquęte onder 625 respondenten.
Wanneer stuur je een bloemetje?
Frequentie van online bloemen bestellen voor de coronacrisis (voor maart 2020):
- Eén tot twee keer per jaar - 48,3%
- Regelmatig - 33,6%
- Nooit - 14,6%
- Maandelijks - 3,5%
Frequentie tijdens de crisis (maart 2020 t/m april 2022):
- Meerdere keren - 55,2%
- Een enkele keer - 39,2%
- Nooit - 5,6%
Van de respondenten heeft 68% bloemen ingezet als vervanging voor een bezoek. Dat heeft voor 40% meer afzet gezorgd.
Frequentie na de crisis (vanaf april 2022):
- Ik ga net zo vaak online bloemen bestellen als voorheen - 60%
- Ik ga vaker online bloemen bestellen dan voor de coronacrisis - 38%
- Ik ben niet van plan in de toekomst online bloemen te bestellen - 2%
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws