Plant Design weer van start

Plant Design weer van start

Het nieuwe jaar trappen we voor kamerplanten af met Plant Design: een vervolg op de in 2020 succesvol geďntroduceerde campagne. In deze campagne leren we consumenten hoe je met planten, als mooiste levende designobject, een mooiere en gezondere leefomgeving creëert. Eind januari gaat de mediacampagne, die we in 2021 vanwege corona helaas moesten annuleren, wederom van start.

Spil van de campagne zijn korte, gratis, online Masterclasses waarin inspirerende en doorgewinterde plantenexperts hun kennis delen over planten en design. Een onderwerp dat onze doelgroep enorm aanspreekt. Bovendien beoordeelden de Aesthetic Explorers de campagne in 2020 gemiddeld met een 7,3. Maar liefst 77% van de doelgroep gaf aan geďnspireerd te zijn om planten te kopen na het zien van de campagne.

Twee nieuwe Masterclasses
In deze nieuwste editie van de campagne vullen we de drie succesvolle Masterclasses uit 2020 aan met twee gloednieuwe en inspirerende Masterclasses:

  • The Wunderkammer: Duitse bloemisten en stylisten die de natuur als de artiest zien vertellen je hoe je thuis met plantencollecties een speciale sfeer kunt creëren.
  • Alexis Tricoire: deze Franse ontwerper van planteninstallaties vertelt je hoe je met planten in de hoogte kunt werken.


De bestaande masters:

  • Alexander Bond:?Biophilic designer, vertelt je welke rol planten in je interieur/ werkomgeving hebben en hoe je de natuur dichterbij kunt brengen.
  • Philip van Traa: Mede-oprichter en groenspecialist bij moss.amsterdam. vertelt ons hoe planten voor een echt wauw-effect kunnen zorgen.
  • RoCo: Twee Britse dames, Rose en Caro vertellen hoe je creatief kunt zijn met planten.


Mediacampagne
Vanaf eind januari brengen we de Masterclasses via een mediacampagne onder de aandacht van onze doelgroep. Als onderdeel van een rijk contentdossier zijn de nieuwe en bestaande Masterclasses te zien op Mooiwatplantendoen.nl en haar zusterkanalen in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In alle landen wordt er media ingekocht om de masterclasses te promoten. Ook op onze eigen socialmediakanalen geven we Plant Design ruim baan. De campagne loopt 2 ŕ 3 weken.

En het blijft niet bij de campagneperiode. Net als afgelopen jaar zullen we gedurende 2022 aandacht aan het thema Plant Design blijven besteden. Op onze consumentensites en social media, maar ook door samenwerkingen met interessante content partners, zowel online als offline.

Meer informatie
Voor meer informatie over Plant Design kun je contact opnemen met Monique Kemperman, campagnemanager Bloemenbureau Holland, via mkemperman@bloemenbureauholland.nl.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel