Nieuw design voor chrysanten- en leliedoos

Nieuw design voor chrysanten- en leliedoos

Na jaren trouwe dienst was de chrysanten- en leliedoos van Royal FloraHolland toe aan een nieuw design. Na een intensief traject met diverse partijen in de keten stromen begin februari de eerste nieuwe meermalige bloemendozen Fc520 (opvolger Fc519) in. De bedrukking is volledig vernieuwd en natuurlijk vind je er direct de nieuwe fustcode Fc520 op terug, zo laat de veiling weten.

Martien Borst (voorzitter FPC Chrysant) is erg blij met het eindresultaat, want met deze kleurrijke doos zijn de producten chrysant en lelie nog makkelijker te herkennen in de sierteeltketen. De uitstraling van de nieuwe doos sluit aan bij de collectieve promotiecampagne van de producten chrysant en lelie. Met de campagne ‘Just Chrysanthemum for the win’ benadrukken de kwekers dat de chrysant een veelzijdige power flower is waarmee je kunt scoren bij klanten. De leliekwekers laten met de campagne ‘Love for Lilies’ zien dat je niet om deze grootse en indrukwekkende bloem heen kunt.

Trots op eindresultaat
“Dit is ‘m dan, de nieuwe meermalige chrysanten- en leliedoos! Een krachtige doos die, net als de bloemen erin, een statement maakt. Daarnaast benadrukken de symbolen op de doos de veelzijdigheid, het kleurrijke en de kracht van de bloemen en geven aan, dat er met deze bloemen veel creatieve mogelijkheden zijn. Kortom bloemen waar onze klanten blij van worden. De ontwikkeling hiervan is in goede samenwerking met Royal FloraHolland, Stichting Chryson, FPC Chrysant en Concept Factory tot stand gekomen. Het resultaat is echt een mooi voorbeeld van goed werk tussen diverse schakels in de sierteeltketen. Ik ben heel blij met het nieuwe design, waarmee je de producten chrysant en lelie niet meer over het hoofd kan zien in de sierteeltketen:, aldus Borst.

Geleidelijke instroom
De dozen met de nieuwe kleurrijke bedrukking stromen vanaf begin februari 2024 geleidelijk in. De huidige bedrukking (inclusief Fc520-sticker op de bodem) blijft gewoon in gebruik en wordt langzaam uitgefaseerd. "Dit betekent een transitieperiode van ongeveer twee jaar, waarin zowel de oude als de nieuwe bedrukking door elkaar gebruikt gaan worden. Op deze manier voorkomen we, dat nog goede meermalige dozen vernietigd worden, wat uit financieel en duurzaamheidsoogpunt niet gewenst is", aldus Royal FloraHolland. Het nieuwe design is onderdeel van de statiegeldtransitie Fc519 en de introductie van fustcode Fc520. Je kan op Alles over Statiegeldtransitie bloemendoos Fc519 hier meer over lezen.

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Meest gelezen